Jarno Trulli bekritiseert Pirelli

Aan het einde van de vier testsessies in Abu Dhabi, Valencia, Jerez en Barcelona, ​​waarin hij kennis kon maken met de nieuwe Pirelli-banden, was Jarno Trulli niet aardig tegen de Italiaanse fabrikant.

gepubliceerde 23/02/2011 à 14:13

schrift

0 Bekijk de reacties)

Jarno Trulli bekritiseert Pirelli

Met de komst van een nieuwe bandenfabrikant ter vervanging van Bridgestone greep de FIA ​​de kans aan om het racen nieuw leven in te blazen. Formule 1. Pirelli werd daarom gevraagd om rubber te produceren dat, als het het gedrag van de eenzitters niet radicaal verandert, meer pitstops mogelijk maakt, wat volgens hem een ​​garantie is voor een betere show.

Jarno Trulli, een ervaren coureur die sinds 1997 gastheer is van het Circus, lijkt niet tevreden met het gedrag van de banden die hij op zijn Lotus T128 heeft kunnen testen. “ Ik denk dat er iets ontbreekt in de ontwikkeling omdat de banden geen goede balans hebben, vertrouwde hij onze Italiaanse collega’s bij Autosprint toe. Dit is het grootste probleem waarmee we vandaag de dag worden geconfronteerd. Pirelli vertelt dat de FIA ​​hen heeft gevraagd banden te introduceren die snel degraderen, maar ik geloof niet dat dat de oorzaak is. Het is slechts secundair, want wat ons opviel is dat wanneer we met nieuwe banden de baan op gaan, er sprake is van onderstuur dat al na drie ronden volledig het tegenovergestelde wordt! »

De Italiaanse bestuurder betreurt ook dat, voor een beter begrip van de discipline, stabiliteit van de regelgeving niet vereist is. “ De F1 verandert zijn reglementen te vaak. Mijn standpunt is duidelijk: gedurende een jaar of twee moeten er discussies plaatsvinden met de betrokkenen om, waarom niet, een revolutionair idee te vinden en zo de stabiliteit gedurende meerdere seizoenen te behouden. De toeschouwer begrijpt deze wijzigingen in de regelgeving, zoals het tanken, het aantal stops, de F Duct of de SREC, niet altijd. Eerlijk gezegd: hoe kan SREC hem bijvoorbeeld opwinden? De mensen thuis willen het gewoon begrijpen. Als we de regels elk jaar veranderen, kunnen we alleen maar verwarring creëren », concludeerde hij.

Vind momenteel onze F1 2011-gids in de kiosk. 116 pagina's om alles te weten te komen over het seizoen dat begint!