WEC – Silverstone, vuurdoop voor de Lotus T128s

Het team neemt deel aan de opening van het Endurance Wereldkampioenschap met twee nieuwe Praga T128 LM P2's die voldoen aan de technische specificaties van 2014.

gepubliceerde 09/04/2013 à 17:12

schrift

0 Bekijk de reacties)

WEC – Silverstone, vuurdoop voor de Lotus T128s

Ze zullen de raceomstandigheden ontdekken. Lotus Praga LM P2, die de Duitse vlag voert, zet dit weekend twee nieuwe auto's in tijdens de 6 Hours of Silverstone, tijdens de opening van het wereldkampioenschap van?Uithoudingsvermogen (WEC): de Praga T128. Deze twee nieuwe voertuigen, die deel uitmaken van de LM P2-categorie en onthuld tijdens de officiële WEC-tests op het circuit van Paul-Ricard, hebben de bijzonderheid dat ze voldoen aan de technische specificaties die in 2014 van kracht zullen worden.

De nummer 31 autobemanning zal bestaan ​​uit Kevin Weeda en oud-coureur Formule 1 Vitantonio Liuzzi. Vanaf de rest van het seizoen zal James Rossiter, druk bezig in Japan, plaats maken voor de ervaren Christophe Bouchut. “Na vier jaar bij ALMS en het winnen van de laatste twee titels, is dit voor mij opnieuw een goede kans om dit jaar met Lotus te werken”, aldus de Isérois. “Om deel uit te maken van de eerste race van de Lotus T128 en de FIA ​​WEC-opener op Silverstone is gewoonweg fantastisch. Dit kampioenschap is een maatstaf voor duurraces en sinds 2012 is het voor mij een doel om eraan deel te nemen. »

“Iedereen bij Lotus is zeer professioneel en er heerst een gemoedelijke sfeer, wat ik enorm waardeer”, vervolgt Christophe Bouchut. “Ik heb het geluk dat ik het stuur mag delen met zulke goede teamgenoten als Tonio Liuzzi en Kevin Weeda, met wie we heel goed werk zullen leveren, dat weet ik zeker. Ik kan niet wachten om op Silverstone te zijn om in de Lotus T128 te rijden?. De N°128 Lotus Praga T32 wordt voor het hele seizoen toevertrouwd aan Thomas Holzer, Dominik Kraihamer en Jan Charouz.

0 Bekijk de reacties)

Om ook te lezen

Opmerkingen

*De ruimte gereserveerd voor ingelogde gebruikers. Alsjeblieft vous connecter om te kunnen reageren of een reactie te plaatsen!

0 Opmerking(en)

Schrijf een recensie