Sao Paulo: Barrichello-recensies

Rubens Barrichello is kritisch over het besluit van de organisatoren van de IndyCar Series om de eerste race van het seizoen 2010 in de straten van Sao Paulo te houden.

gepubliceerde 05/12/2009 à 16:55

schrift

0 Bekijk de reacties)

Sao Paulo: Barrichello-recensies

Vorige week vertelden wij u over de keuze vanIndyCar Series dan de eerste race van het volgende seizoen te houden in de straten van Sao Paulo, Brazilië. Enkele maanden geleden was al besloten dat het seizoen 2010 in het land van Tony Kanaan zou beginnen Helio Castroneves, maar de locatie in Sao Paulo werd pas zeer recent gekozen. Drie maanden voor het evenement is de route echter nog lang niet uitgestippeld, een situatie die Rubens Barrichello zorgen baart.

Voor de veteraan van de set F1is de keuze van de organisatoren van de IndyCar Series om veiligheidsredenen slecht. “ Sao Paulo is niet Abu Dhabi, waar ze het circuit snel hebben kunnen aanleggen en waar het een echt racecircuit is. Er is geen goede oplossing (in Sao Paulo) omdat de veiligheid van de piloten niet gegarandeerd kan worden. Ik vind het net zo stom als het is om deze race niet op Interlagos te houden », vertrouwt de Braziliaan toe.

In tegenstelling tot zijn landgenoot is Tony Kanaan, die deelneemt aan de IndyCar Series, blij met deze keuze, omdat de coureur thuis kan presteren. “ Ik kijk erg uit naar deze race », vertrouwt Tony Kanaan toe. Merk op dat laatstgenoemde dit weekend samenwerkt tijdens de 500 Miles van Granja Viana, een race karting vindt plaats in Brazilië, met? Rubens Barrichello.